Nieuws

De MKB Digiwerkplaats organiseert tweedaagse challenge over online marketing

14 november 2022

De MKB Digiwerkplaats organiseerde op 9 en 10 november een tweedaagse online marketing-challenge in het Dutch Innovation Park. Elf ondernemers en ongeveer honderd gemotiveerde studenten van het ROC Mondriaan en mboRijnland werden ontvangen in de Dutch Innovation Factory. Gedurende twee dagen gingen de studenten voor een specifieke ondernemer aan de slag met verschillende vraagstukken op het gebied van online marketing en e-commerce. En dit was een groot succes!

De eerste dag stond vooral in het teken van kennismaken. De ondernemers stelden zichzelf voor en gaven een korte introductie over hun onderneming. Groepjes werden gevormd en daarna kregen de studenten de mogelijkheid om hun gekoppelde ondernemer nog beter te leren kennen en hun wensen duidelijk te krijgen. De studenten konden daarna aan de slag.

De tweede dag van de challenge hebben de studenten hun eindproduct in groepjes gepresenteerd aan hun ondernemers. Aansluitend vond het MKB Digicafé ‘Masterclass Online en Social marketing’ plaats. Hierin belichtte Jochem van Loon (Social Lane) de aandachtspunten voor websites, voor een betere vindbaarheid in Google en de zichtbaarheid op social media.

Aansluitend nam Martin Cabout, eigenaar van JJ Donuts en Postdonuts.nl ons mee in zijn leerweg naar online succes. Martin heeft eerder meegedaan met een challenge van de MKB Digiwerkplaats. Hij was nu ook weer van de partij als deelnemer en als spreker. De tweedaagse online marketing-challenge sloten we af met een kleine netwerkborrel.